Test nartorolek do „łyżwy” – modele treningowe

Przedstawiamy część szczegółową testu nartorolek – tym razem ocena wybranych modeli do treningu techniki dowolnej.

Wśród modeli nartorolek do łyżwy zawsze panował urodzaj. Względnie łatwa konstrukcja, w której nie ma potrzeby stosowania żadnych anten, mechanizmów kontrujących czy innych specjalnych patentów sprawia, że producentom łatwo jest zaoferować jakiś model w dowolnej podkategorii produktu. To wszystko sprawia, że na rynku niedługo doczekamy się stu różnych modeli.

Zobacz także:

Test nartorolek: wprowadzenie

Nartorolki Skigo: test

Test nartorolek do klasyka

W przeprowadzonym teście pierwsze cztery miejsca zajęły nartorolki z dużymi kółkami. Nartorolki z małymi kółkami przegrywają wyraźnie w każdej ocenianej kategorii. Na miejscu pierwszym ponownie znalazły się nartorolki Marwe Skating 610 C Cap z pewną jedynką w kategorii stabilność jazdy / tłumienie. Miejsce drugie przypadło nartorolkom z najlepszym współczynnikiem funkcjonalności do ceny, czyli aluminiowym SG24-1 firmy NordicPro. Swoją wysoką notę zawdzięczają perfekcyjnym kółkom, które z solidną ramą tworzą świetnie wyważoną nartorolkę. To że kombinację ramy i kółek można spaprać pokazało globulonero. Często krytykowane kółka nartorolek zniwelowały bardzo dobre noty wyjątkowo lekkiej ramy.

Oceny indywidualne

Poniżej przedstawione zostały charakterystyki poszczególnych testowanych modeli. Ogólna ocena modelu została odwzorowana liczbą gwiazdek po lewej stronie zdjęcia. Poniżej każdego zdjęcia na pomarańczowo zaprezentowany został rozrzut otrzymanych ocen w kategoriach:

ODBICIE JAK NA NARTACH (SKIÄHNLICHER ABSTOSS)

WŁAŚCIWOŚCI JEZDNE     (ABFAHRTSVERHALTEN)

NIEZAWODNOŚĆ (HAFTUNG)

STABILNOŚĆ JAZDY / TŁUMIENIE (LAUFRUHE / DÄMPFUNG)

PROWADZENIE        (FÜHRUNG)

Im węższy pomarańczowy pasek i im bardziej na prawo, tym lepiej. Minimalna szerokość paska to 3 kratki.

 

 

WAGA (na nartorolkę, z wiązaniem) 0,825 kg

CENA 310,00 EUR

 

 

Charakterystyka: Bardzo lekkie i krótkie nartorolki, stąd łatwość prowadzenia. Z trochę lepszymi kółkami można by przyznać najwyższe noty.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *