Skoki straciły widzów, biegi – zyskały

Skoki narciarskie są nadal dużo chętniej oglądane w telewizji, niż biegi, ale po zakończeniu kariery przez Adama Małysza dystans się zmniejszył.

Jak podał branżowy Presserwis, cytując dane firmy badawczej Nielsen Audience Measurement, zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w sezonie 2011/2012 oglądało w TVP1 średnio 3,3 mln widzów. To aż o 800 tys. mniej, niż rok wcześniej, kiedy w rywalizacji brał jeszcze udział Adam Małysz.

W porównaniu z poprzednim sezonem wzrosło natomiast zainteresowanie biegami narciarskimi. Rywalizację Marit Bjoergen z Justyną Kowalczyk w TVP2 śledziło średnio 2,2 mln osób, o 200 tys. więcej, niż rok wcześniej. Na reklamach, towarzyszących transmisjom, telewizja zarobiła 13,9 mln zł, o 2,1 mln zł więcej, niż w sezonie 2010/2011. Dane te nie uwzględniają ewentualnych rabatów dla reklamodawców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *