Porcja ćwiczeń dla biegających techniką klasyczną

Ci, którzy słaby bieg tłumaczą niewłaściwym posmarowaniem nart do „klasyka”, powinni najpierw sprawdzić, jak daleka od doskonałości jest ich technika biegu. Zobacz jak poprawić ją prostymi ćwiczeniami (WIDEO).

Narciarze narzekają czasem na niewłaściwie dobrane narty (zbyt twarde lub zbyt miękkie) lub smary. Tymczasem wytłumaczenie słabego biegu techniką klasyczną leży często w… technice. Jak prawidłowo poruszać się na nartach, na jakie drobiazgi zwrócić uwagę i jakimi ćwiczeniami w prosty sposób można poprawić technikę – zobacz na poniższych filmach.

Filmy są w j. rosyjskim, ale nawet bez znajomości tego języka można podpatrzeć ćwiczenia proponowane przez Reto Burgemaistera (szwajcarski trener grupki rosyjskich narciarzy) i Michaiła Djewiatiarowa (trenera innej grupy Rosjan).

1. Reto Burgemaister radzi, by patrzeć przed siebie, a nie na czubki nart (co jest częstym nawykiem), dzięki czemu postawa jest bardziej wyprostowana, a odbicie lepsze.

2. Michaił Djewiatiarow, mistrz olimpijski, i trener rosyjskiej grupy sprinterskiej pokazuje ćwiczenie na równowagę. Warto zwrócić uwagę na to, jak ułożona jest noga i biodro. Podstawowa uwaga: stopa (strefa odbicia w dalszych ćwiczeniach) nie powinna zetknąć się ze śniegiem zbyt wcześnie – to jeden z najczęstszych błędów, który skutkuje tym, że „trzymanie” dotyczy dwóch nart, a energia wydatkowana jest dwukrotnie do odbicia.

3. Ćwiczenia na równowagę – ciąg dalszy. Ważne: ułożenie bioder  i dynamika ruchu w ostatniej fazie przy ugięciu kolan, a także wyprostowanie nogi po odbiciu, przenoszenie ciężaru ciała i „przysiad” w drugiej fazie ćwiczenia.

4. Ćwiczenia bez kijków.

5. Ciąg dalszy: „skuter”. Ważne: jazda na narcie powinna być możliwie najdłuższa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *