8 rad, które pozwolą ci utrzymać motywację do treningu

Kalendarzowe lato za pasem, do zimy daleko (a Bieg Piastów za 9 miesięcy), ale wiadomo, że dobrą formę wykuwa się przez cały rok. Jak znaleźć motywację do regularnych treningów?

Z podpowiedzią przychodzi Anton Karlsson, wschodząca gwiazda biegów długodystansowych, którzy w nowym sezonie będzie startował w barwach Lager 157 Ski Teamu, u boku m.in. Szwedki Britty Johansson Norgren.

Biegacz podzielił się na blogu poradami, jak utrzymać motywację przez miesiąc, które pozostają do najważniejszych, zimowych startów.

1. Podziel ten okres na krótsze cykle, np. „Przez dwa tygodnie będę pracował szczególnie nad krokiem naprzemianstronnym” albo „W tym miesiącu skupię się na treningu siły”. Spróbuj znaleźć małe cele w codziennym treningu.

2. Postaw sobie cele, np. start w zawodach nartorolkowych latem lub jesienią, albo start na nartach na początku sezonu zimowego.

Pojedź z SN Klasyk na Klaralvsloppet

3. Weź udział w obozie przygotowawczym pod okiem trenera. To daje motywację i zwiększa Twoją wiedzę i umiejętności.

Dołącz do treningów z SN Klasyk>>

4. Pracuj systematycznie nad techniką i stawiaj sobie cele z tym związane.

5. Zaplanuj czas całkowitego odpoczynku, np. ustal, że pierwszy tydzień sierpnia spędzisz tylko w ten sposób.

6. Rób rozmaite, regularne sprawdziany. Np. 2,5 km biegu. Powtarzaj taki sprawdzian co 14 dni i staraj się poprawić czas.

7. Trenuj zgodnie z planem treningowym.

Skorzystaj ze spersonalizowanego treningu od Natalii Grzebisz>>

8. Spraw sobie miły prezent-gadżet. Może to być nowy pulsometr, para nartorolek czy inny przyrząd do ćwiczeń.

Kamil Zatoński

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *